Μεταφυσικές Αναζητήσεις
Τα μεταφυσικά προβλήματα απασχολούν σχεδόν όλους τους ανθρώπους. Γι’ αυτό παρουσιάζεται αυτή η σειρά των κειμένων, μέσα από τα οποία θα δοθούν με απλό και κατανοητό τρόπο, απαντήσεις σε όλα τα μεταφυσικά θέματα και ερωτήματα. η Μεταφυσική. Είναι η άλλη πλευρά της φυσικής πραγματικότητας. Όπως ένα νόμισμα έχει δύο όψεις, έτσι υπάρχουν και δύο υποστάσεις όλων των πραγμάτων, η φυσική και η μεταφυσική.
Το θέμα σχετικά με τις προφητείες και τους προφήτες είναι λίγο δύσκολο στην κατανόησή του, αλλά το θεωρούμε απαραίτητο, διότι στην εποχή μας παρουσιάζει μεγάλη έξαρση η προφητειολογία. Θα επιχειρήσουμε, λοιπόν, μια στοιχειώδη εξέταση των προφητειών.
Κατ’ αρχάς πρέπει να εξηγήσουμε τι σημαίνει προφητεία.
Προφητεία είναι κάτι που λέγεται προτού να συμβεί, χωρίς ο άνθρωπος να γνωρίζει τα πραγματικά αίτια αυτού του γεγονότος. Άρα, η προφητεία δεν είναι αποτέλεσμα των γνωστών φυσικών νόμων, βάσει των οποίων προβλέπεται η εξέλιξη μιας κατάστασης, αλλά προέρχεται από αόρατες πνευματικές οντότητες, οι οποίες γνωρίζουν τα πάντα και μεταδίδουν στο πνεύμα του ανθρώπου το τι πρόκειται να συμβεί σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Έχουμε εξηγήσει όμως, ότι οι πνευματικές οντότητες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, τις Αγαθές και τις Πονηρές. Όταν λοιπόν μεταδίδονται κάποια πράγματα σε έναν άνθρωπο, εάν μεν έχουν προέλευση από Αγαθές οντότητες, είναι σωστά, εάν όμως έχουν προέλευση από Πονηρές οντότητες, τότε είναι λανθασμένα ή παραπλανητικά. Στη δεύτερη περίπτωση πρόκειται για το φαινόμενο της ψευδοπροφητείας.
Επομένως οι προφητείες διαχωρίζονται σε σωστές και σε λανθασμένες. Η διάκριση μεταξύ τους δεν είναι εύκολη. Ένα σχετικό κριτήριο που έχουν δώσει οι Ουράνιοι Διδάσκαλοι είναι το εξής: Όταν σε μια προφητεία καθορίζεται και συγκεκριμένος χρόνος για την πραγματοποίησή της, τότε είναι οπωσδήποτε λανθασμένη και δεν επαληθεύεται. Διότι ο χρόνος είναι κάτι σχετικό και οι εξελίξεις μεταβάλλονται ανάλογα με τις κατευθύνσεις που λαμβάνει το ελεύθερο πνεύμα των ανθρώπων.
Όμως, ακριβώς επειδή το πνεύμα του ανθρώπου είναι ελεύθερο, είναι δυνατόν και μια σωστή προφητεία (από Αγαθή οντότητα), να μην πραγματοποιηθεί τελικά. Η διαφορά είναι ότι θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί κάτω από διαφορετικές συνθήκες, ενώ μία ψευδής προφητεία ουδέποτε μπορεί να πραγματοποιηθεί.
Μια άλλη περίπτωση είναι το γεγονός ότι η γνωστοποίηση μιας γνήσιας προφητείας μπορεί να ανατρέψει την πραγματοποίησή της, διότι δεν έπρεπε να γίνει γνωστή στο κοινό προτού να συμβεί.
Αυτό συμβαίνει και με τις προβλέψεις που γίνονται με οποιαδήποτε μαντική μέθοδο, όταν έχει βέβαια κάποια βάση αλήθειας. Για παράδειγμα, όταν κάποιος μαθαίνει ότι επίκειται να συναντήσει ένα σημαντικό πρόσωπο, τότε η αδημονία του αλλοιώνει την εξέλιξη των γεγονότων και δεν πραγματοποιείται η συνάντηση.
Συνεπώς οι προφητείες γενικά κατατάσσονται στις εξής κατηγορίες:
α) Αληθινές προφητείες, οι οποίες επαληθεύονται.
β) Αληθινές προφητείες, οι οποίες τελικά δεν επαληθεύονται.
γ) Ψευδείς προφητείες, οι οποίες ποτέ δεν επαληθεύονται.
Σ’ αυτές προστίθεται μια τέταρτη κατηγορία, δηλαδή οι δήθεν προφητείες που διαδίδονται από σκοπιμότητα, για να παραπλανήσουν τους ευκολόπιστους.
Συνήθως οι προφητείες είναι διατυπωμένες με ασάφεια. Έτσι όμως προκύπτουν πολλές αντιφατικές ερμηνείες, οι οποίες μπερδεύουν τους μελετητές, αλλά και τον κόσμο που ασχολείται με αυτές.
Ένα παράδειγμα είναι οι προφητείες του Νοστράδαμου, ελάχιστες από τις οποίες έχουν κάπως σαφές νόημα. Έτσι διαδίδονται οι πιο αντιφατικές ή υποθετικές ερμηνείες από όσους αναλύουν τα νοήματά τους. Κατά τη γνώμη μας, ο Νοστράδαμος υπάγεται στους ψευδοπροφήτες. Όσοι ασχολούνται με τις προφητείες του, μπερδεύονται περισσότερο, αντί να διαφωτίζονται.
Μετά από όλα αυτά τίθεται το ερώτημα, για ποιόν λόγο δίδονται οι προφητείες; Δίδονται διότι εντάσσονται στα γενικότερα πλαίσια και μεθόδους για την εκπαίδευση του πνεύματος των ανθρώπων, μέσα από τις αντίθετες δυνάμεις της αληθείας και του ψεύδους, ώστε να μάθει να διαχωρίζει το σωστό από το λάθος. Δίδονται επίσης για να αρχίσει ο κόσμος να ενδιαφέρεται για τις αόρατες δυνάμεις του Πνευματικού Κόσμου και να πείθεται για την αθανασία της ψυχής, ώστε να ανέλθει μελλοντικά σε ανώτερα επίπεδα εκπαιδεύσεως.
Ευχαριστώ.
Βιβλιογραφία:
Ο Πνευματισμός και ο Σύγχρονος Άνθρωπος