Μεταφυσικές Αναζητήσεις

Τα με­τα­φυ­σι­κά προ­βλή­μα­τα α­πα­σχο­λούν σχε­δόν ό­λους τους αν­θρώ­πους. Γι’ αυ­τό πα­ρου­σι­ά­ζε­ται αυ­τή η σει­ρά των κει­μέ­νων, μέ­σα α­πό τα ο­ποί­α θα δο­θούν με α­πλό και κα­τα­νο­η­τό τρό­πο, α­παν­τή­σεις σε ό­λα τα με­τα­φυ­σι­κά θέ­μα­τα και ε­ρω­τή­μα­τα. η Με­τα­φυ­σι­κή. Εί­ναι η άλ­λη πλευ­ρά της φυ­σι­κής πραγ­μα­τι­κό­τη­τας. Ό­πως έ­να νό­μι­σμα έ­χει δύ­ο ό­ψεις, έ­τσι υ­πάρ­χουν και δύ­ο υ­πο­στά­σεις ό­λων των πραγ­μά­των, η φυ­σι­κή και η με­τα­φυ­σι­κή.

57

      Στη σύγχρονη εποχή επικρατεί μια πρωτοφανής σύγχυση σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζει κανένας πού βρίσκεται η αλήθεια.

      Η κατάσταση αυτή οφείλεται σε δύο κύριους παράγοντες: Πρώτον, στην ανεξέλεγκτη ευκολία έκφρασης των προσωπικών ιδεών και αντιλήψεων, διότι ο κάθε άνθρωπος αισθάνεται την ανάγκη να υποστηρίζει εκείνα που του φαίνονται σωστά, έστω και αν δεν γνωρίζει κατά βάθος την ουσία τους. Και δεύτερον, στο ότι κάποιοι δόλιοι και φαύλοι άνθρωποι διαδίδουν σκοπίμως τις πιο αλλοπρόσαλλες ιδέες, διατυπωμένες όμως με την έλξη του λόγου, ώστε να παραπλανούν όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να ξεχωρίζουν την αλήθεια από τα ψεύδη. Έτσι πολλοί πιστεύουν ότι όλα αυτά είναι φυσιολογικά και αποδεκτά, με αποτέλεσμα τη σύγχυση των αντιλήψεων και την πόλωση των ιδεών μέσα στην κοινωνία.

      Τα μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες και τηλεόραση), ενισχύουν τεχνηέντως αυτή την κατάσταση, ώστε να προκαλούν αγωνία και άγχος στους αναγνώστες ή τους τηλεθεατές, που έχουν την εντύπωση ότι επίκειται το τέλος του κόσμου.

      Γεννάται λοιπόν το ερώτημα, πώς θα μπορέσει ο άνθρωπος να ξεφύγει από το αδιέξοδο της πνευματικής σύγχυσης, για να αποκτήσει την ηρεμία και τη σταθερότητα στη ζωή του.

      Η πιο ενδεδειγμένη λύση για το πρόβλημα αυτό, είναι να μάθει ο άνθρωπος να αποδέχεται μόνον όσα συμφωνούν με τον εσωτερικό του κόσμο. Δηλαδή, να παρακολουθεί την απήχηση που έχουν στον εσωτερικό του κόσμο όσα βλέπει και ακούει. Όταν αισθάνεται ότι του προκαλούν ταραχή και αναστάτωση, αυτό σημαίνει ότι δεν τα δέχεται ο εσωτερικός του κόσμος, και καλό είναι να τα αποφεύγει. Αντίθετα, ο ίδιος πρέπει να αποδέχεται μόνον εκείνα που ικανοποιούν θετικά τον εσωτερικό του κόσμο, οπότε αισθάνεται μια μεγάλη ενδόμυχη γαλήνη και ανακούφιση.

      Η εξήγηση του μηχανισμού αυτού ανάγεται στις διαφορετικές ιδιότητες του πνεύματος και της συνείδησης. Το πνεύμα δεν είναι πάντοτε ασφαλής οδηγός, διότι έλκεται και από τις δύο πλευρές, τόσο από το καλό όσο και από το κακό. Αντίθετα η συνείδηση, η οποία είναι λειτουργία της θείας πνοής του ανθρώπου, ήτοι της ψυχής, δεν ανέχεται ούτε το ελάχιστο ψεύδος, διότι είναι απόλυτα καθαρή και αγνή,

      Στον γήινο κόσμο το πνεύμα είναι εκείνο που εξουσιάζει στον άνθρωπο. Όταν λοιπόν κάποιος έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στο πνεύμα του, ακολουθεί τις υλικές επιθυμίες του και πολλές φορές οδηγείται στην καταστροφή. Εάν, όμως, λάβει υπόψη και τον θεϊκό εσωτερικό σπινθήρα της συνείδησης, τότε καθοδηγείται σωστά και αποφεύγει τα ολισθήματα στη ζωή του. Το επίτευγμα αυτό, δηλαδή η σύνδεση του πνεύματος με τη συνείδηση, είναι κάπως δύσκολο, αλλά όταν πραγματοποιηθεί, σταθεροποιεί με μοναδικό τρόπο την οντότητα του ανθρώπου και του εξασφαλίζει τη σωστή πορεία των βημάτων του.

      Βεβαίως, στον γήινο κόσμο δεν είναι δυνατό να υπάρχει απόλυτη ομοφωνία και πλήρης συνταύτιση των αντιλήψεων όλων των ανθρώπων. Πάντοτε θα υπάρχουν αντίθετες απόψεις σε όλα τα ζητήματα. Το θέμα όμως είναι, να επιτευχθεί η εξισορρόπηση των αντιθέσεων, δηλαδή καμία πλευρά να μην υπερβαίνει το μέτρο.

      Στην εποχή μας, όμως, η εξισορρόπηση έχει διαταραχτεί σε μεγάλο βαθμό, διότι έχει επικρατήσει το κακό, με αποτέλεσμα την πολύ μεγάλη σύγχυση των ιδεών. Η κατάσταση είναι δύσκολη και επιτείνεται συνεχώς από το άγχος και τις δυσκολίες της ζωής. Η συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος δεν μπορεί να γίνει άμεσα. Γι’ αυτό χρειάζεται η ατομική προσπάθεια του καθενός, να πραγματώσει την επαφή με την εσωτερική του συνείδηση. Όταν αυτό γίνει από πολλούς ανθρώπους, τότε η φωνή των πολλών θα αλλάξει την πορεία της ανθρωπότητας.

      Ευ­χα­ρι­στώ.

Βιβλιογραφία:

Ο Πνευματισμός και ο Σύγχρονος Άνθρωπος  

www.dmakrygiannis.gr  

www.divinelight.org.gr