Δημοσιεύματα

Εδώ θα βρείτε δημοσιεύσεις σε έντυπα…

1

2

3

Η γνησιότητα των έργων του Διονυσίου Αρεοπαγίτη

Εισήγηση στο ΣΤ΄ Θεολογικό Συνέδριο “Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης. Βίος, Έργο και Θεολογία”. Ιερά Μητρόπολις Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου. Ναύπακτος, Οκτώβριος 2020.

Ποια ήταν η τετρακτύς του Πυθαγόρα

      Η Πυθαγορική τετρακτύς είναι το πιο πολυσυζητημένο, άλλα και το πιο μυστηριώδες σύμβολο της αρχαίας φιλοσοφίας. Στην σημερινή εποχή έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών μελετητών, οι οποίοι ….

Ἀριθμολογική ἀνάλυση τῆς τετρακτύος τῶν ἐννοιῶν ΦΙΛΟΤΗΣ καί ΝΕΙΚΟΣ στόν Ἐμπεδοκλῆ

(Ἀναδημοσίευση ἀπό τό κεφάλαιο Ι΄ «ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ», τοῦ βιβλίου μας:

 «Ἡ ἔννοια τοῦ Θεοῦ στήν προσωκρατική φιλοσοφία»

4

5

6

Η ΣΗ­ΜΑ­ΣΙΑ ΤΗΣ Α­ΝΑ­ΣΤΑ­ΣΗΣ

      Ἐ­ξε­τά­ζον­τας τήν Ἀ­νά­στα­ση τοῦ Κυ­ρί­ου ἀ­πό τήν ἱ­στο­ρι­κή της πλευ­ρά, δι­α­πι­στώ­νουμε ὅ­τι ἀ­πο­τε­λεῖ ἴ­σως τό πιό κοσμο­ϊ­στο­ρι­κό γε­γο­νός σέ ὁ­λό­κλη­ρη τήν Ἱ­στο­ρί­α τῆς Ἀν­θρω­πό­τη­τος. Δι­ό­τι πέ­ρα ἀ­πό τό θαυ­μα­στό γε­γο­νός κα­θ’ ἑ­αυ­τό, ἔ­χει καί μιά με­τα­φυ­σι­κή δι­ά­στα­ση, ἡ ὁ­ποί­α ἀ­πε­τέ­λε­σε ἕ­ναν κα­θο­ρι­στι­κό πα­ρά­γον­τα γιά τήν ἐ­ξέ­λι­ξη τοῦ ἀν­θρω­πί­νου γέ­νους.

Αὐ­τή ἡ με­τα­φυ­σι­κή δι­ά­στα­ση ἔ­χει ἐ­ξε­τα­στεῖ σέ με­γά­λη ἔ­κτα­ση ἀ­πό ἐ­ρευ­νη­τές καί θε­ο­λό­γους, χω­ρίς νά ἔ­χουν ἐ­ξαν­τλή­σει…

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η  ΓΡΑΜΜΙΚΗ  ΓΡΑΦΗ  Β _Ἡ ὁ­λο­κλή­ρω­ση τῆς ἀ­πο­κρυ­πτο­γρά­φη­σης

Με το παρόν βιβλίο ολοκληρώνεται η αποκρυπτογράφηση της Γραμμικής Β, της γραφής που αναπτύχθηκε στον Μυκηναϊκό και Μινωικό κόσμο κατά την διάρκεια της περιόδου 1450 – 1200 π. Χ.

Γενικεύοντας…: Η συλλαβική αξία κάθε συμβόλου αντιστοιχεί στην πρώτη συλλαβή του ονόματος του αντικειμένου ή της έννοιας την οποία απεικονίζει. 

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑ

      Όπως έχουμε εξηγήσει σε αρκετά άρθρα μας*, ουσιαστικά δεν υπάρχει θάνατος. Στην πραγματικότητα, θάνατος είναι ο διαχωρισμός της ψυχής από το σώμα, οπότε η μεν ψυχή ανεβαίνει στον ουράνιο κόσμο, από όπου κατήλθε κατά την γέννηση, το δε υλικό σώμα παραμένει ακίνητο και νεκρό.

      Η σκηνή αυτή δείχνεται πολύ παραστατικά …

7

8

9

ΤΑ ΘΑΥ­ΜΑ­ΤΑ ΣΤΟ Α­ΣΚΛΗ­ΠΙ­ΕΙ­Ο ΤΗΣ Ε­ΠΙ­ΔΑΥ­ΡΟΥ

Ο αρ­χαι­ο­λό­γος Π. Καβ­βα­δί­ας α­να­κά­λυ­ψε το 1883 στο Α­σκλη­πι­εί­ο της Ε­πι­δαύ­ρου δύ­ο στή­λες ό­που ή­σαν α­να­γε­γραμ­μέ­νες δι­ά­φο­ρες θαυ­μα­τουρ­γι­κές θε­ρα­πεί­ες α­σθε­νών. Την ύ­παρ­ξη των στη­λών αυ­τών α­να­φέ­ρει και ο Παυ­σα­νί­ας (Ι­Ι 27, 3), ο ο­ποί­ος γρά­φει ό­τι ….

Η ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΗ ΜΑΝΙΑ ΣΤΙΣ “ΒΑΚΧΕΣ” ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ

  1. Εἰ­σα­γω­γι­κά

Οἱ «Βάκ­χες» εἶ­ναι μί­α ἀ­πό τίς τε­λευ­ταῖ­ες τρα­γω­δί­ες τοῦ Εὐ­ρι­πί­δη. Πα­ρου­σι­ά­στη­κε στήν ἀ­θη­να­ϊ­κή σκη­νή ἕ­να χρό­νο με­τά τόν θά­να­τό του, τό 405 π.Χ., κερ­δί­ζον­τας …

ΤΟ “ΕΙΔΩΛΟ” ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΟΙΑ

Εἶ­ναι γνω­στό ὅ­τι ὁ Τρω­ι­κός πό­λε­μος ἔ­γι­νε ἕ­νε­κα τῆς ἁρ­πα­γῆς τῆς ὡ­ραί­ας Ἑ­λέ­νης, συ­ζύ­γου τοῦ Με­νε­λά­ου, ἀ­πό τόν Πά­ρι. Δέν εἶ­ναι πο­λύ γνω­στή ὅ­μως ἡ ἄλ­λη πα­ραλ­λα­γή τοῦ μύ­θου, ὅ­τι στήν Τροί­α δέν πῆ­γε ἡ πραγ­μα­τι­κή Ἑ­λέ­νη, ἀλ­λά ἕ­να «εἴ­δω­λό» της,…

10

11

12

Η­ΤΑΝ Υ­ΛΙ­ΣΤΗΣ Ο Ε­ΠΙ­ΚΟΥ­ΡΟΣ;

  1. Τι ση­μαί­νει «υ­λι­σμός».

      Για να δώ­σου­με α­πάν­τη­ση στο ε­ρώ­τη­μα, ε­άν ο Ε­πί­κου­ρος ή­ταν η ό­χι υ­λι­στής, πρέ­πει προ­η­γου­μέ­νως να ξε­κα­θα­ρί­σου­με με α­πό­λυ­τη σα­φή­νεια το τι α­κρι­βώς ση­μαί­νει να χα­ρα­κτη­ρί­ζε­ται μιά φι­λο­σο­φι­κή θε­ω­ρί­α υ­λι­στι­κή.

Υ­λι­σμός α­πο­κα­λεί­ται …

Ποι­α εί­ναι η αι­τί­α των σει­σμών

      Οι συ­νε­χείς σει­σμοί στην πε­ρι­ο­χή της Σαν­το­ρί­νης έ­χουν φέ­ρει στο προ­σκή­νιο και τις θε­ω­ρί­ες για το πού ο­φεί­λον­ται οι σει­σμοί. Η ε­πι­κρα­τού­σα θε­ω­ρί­α εί­ναι ό­τι προ­έρ­χον­ται α­πό την ε­νερ­γο­ποί­η­ση των ρηγ­μά­των στο ε­σω­τε­ρι­κό της γης. Δη­λα­δή, το «σπά­σι­μο» ε­νός ρήγ­μα­τος προ­κα­λεί τον σει­σμό.

      Ό­μως, εί­ναι προ­φα­νές ό­τι η θε­ω­ρί­α αυ­τή δεν μπο­ρεί να ε­ξη­γή­σει ό­λα τα φαι­νό­με­να που συμ­βαί­νουν σε έ­ναν σει­σμό. Πρώ­τον,