Μεταφυσικές Αναζητήσεις

      Στα κείμενα αυτά, ο συγγραφέας Δημήτριος Η. Μακρυγιάννης καταθέτει τις επιστημονικές και φιλοσοφικές απόψεις του για τα φυσικά ή μεταφυσικά ερωτήματα και προβλήματα, που αναδύονται σε κάθε σημαντική πρόοδο των επιστημών.

01

Κα­τ’ αρ­χάς πρέ­πει να ε­ξη­γή­σου­με τι εί­ναι η Με­τα­φυ­σι­κή. Εί­ναι η άλ­λη πλευ­ρά της φυ­σι­κής πραγ­μα­τι­κό­τη­τας. 

02

Ό­λοι εί­μα­στε άν­θρω­ποι, αλ­λά πο­λύ λί­γοι έ­χουν α­να­ρω­τη­θεί τί εί­ναι ο άν­θρω­πος. Ε­κλαμ­βά­νου­με την ύ­παρ­ξή μας…

03

Τι εί­ναι η ψυ­χή; Και ποι­ος εί­ναι ο ρόλος της μέ­σα στο σώ­μα; Η ψυ­χή εί­ναι το πιο ση­μαν­τι­κό στοι­χεί­ο της ον­τό­τη­τός μας…

04

Σε συ­νέ­χεια στο προ­η­γού­με­νο κεί­με­νό μας, θα δι­ε­ρευ­νή­σου­με δύ­ο άλ­λες έν­νοι­ες σχε­τι­κές με την ον­τό­τη­τα του αν­θρώ­που…

05

Ό­πως εί­ναι γνω­στό, ο άν­θρω­πος δι­α­φέ­ρει α­πό ό­λα τα άλ­λα όν­τα της φύ­σε­ως. Γι’ αυ­τό η εμ­φά­νι­σή του στη Γη…

06

Τι εί­ναι η ψυ­χή; Και ποι­ος εί­ναι ο ρόλος της μέ­σα στο σώ­μα; Η ψυ­χή εί­ναι το πιο ση­μαν­τι­κό στοι­χεί­ο της ον­τό­τη­τός μας…

07

Σχε­τι­κά με το αν υ­πάρ­χει ή ό­χι πε­πρω­μέ­νο, έ­χουν γί­νει και γί­νον­ται ά­πει­ρες φι­λο­σο­φι­κές και θε­ο­λο­γι­κές συ­ζη­τή­σεις…

08

Εί­ναι ευ­ρέ­ως δι­α­δε­δο­μέ­νη η ά­πο­ψη, ό­τι ο Χρι­στι­α­νι­σμός δεν α­πο­δέ­χε­ται την με­τεν­σάρ­κω­ση…

09

 Η προ­ΰ­παρ­ξη των ψυ­χών εί­ναι έ­να θέ­μα που προ­η­γεί­ται α­πό την με­τεν­σάρ­κω­ση και θε­ω­ρη­τι­κά εί­ναι ά­σχε­το προς αυ­τή…

10

Ο Ω­ρι­γέ­νης γεν­νή­θη­κε στην Α­λε­ξάν­δρεια το έ­τος 185 μ.Χ. και πέ­θα­νε το 253 μ.Χ. Ό­λα τα συγ­γράμ­μα­τά του ή­σαν πο­λύ ση­μαν­τι­κά.

11

 Ό­λες οι α­πό­ψεις που έ­χου­με δι­α­τυ­πώ­σει μέ­χρι τώ­ρα στα κεί­με­να αυ­τής της σει­ράς, δεν α­πο­τε­λούν δι­κά μας συμ­πε­ρά­σμα­τα…

12

Σε προ­η­γού­με­νο κεί­με­νό μας α­να­φέ­ρα­με ό­τι κά­θε ον που μπο­ρεί να κι­νεί­ται αυ­το­τε­λώς χω­ρίς την ε­πί­δρα­ση…

13

Στο προ­η­γού­με­νο κεί­με­νό μας (αρ.12) α­σχο­λη­θή­κα­με με την ά­πο­ψη του συγ­γρα­φέ­α ε­νός βι­βλί­ου για τον Πνευ­μα­τι­σμό…

14

Στα δύ­ο προ­η­γού­με­να κεί­με­να μας (αρ.12 & 13) α­να­φερ­θή­κα­με στις ψυ­χές των φυ­τών και των ζώ­ων, με α­φορ­μή έ­να έρ­γο…

15

 Στο έρ­γο που α­να­φέ­ρα­με στα τρί­α προ­η­γού­με­να κεί­με­νά μας (αρ. 12-14), ό­πως και σε άλ­λα βι­βλί­α, δι­α­τυ­πώ­νον­ται…

16

Ό­πως έ­χο­με ε­ξη­γή­σει, κα­τά την με­τεν­σάρ­κω­ση, η ψυ­χο­πνευ­μα­τι­κή ον­τό­τη­τα κα­τέρ­χε­ται και «εγ­κλω­βί­ζε­ται» μέ­σα…

17

Σχε­τι­κά με την τε­λι­κή κρί­ση των ψυ­χών, η ση­με­ρι­νή Δογ­μα­τι­κή δέ­χε­ται τα ε­ξής: Οι άν­θρω­ποι ζουν μό­νον μί­α φο­ρά…

18

Η λέ­ξη «πνεύ­μα» έ­χει δύ­ο κύ­ρι­ες με­τα­φυ­σι­κές ση­μα­σί­ες: Πρώ­τον, ση­μαί­νει το στοι­χεί­ο του αν­θρώ­που…

19

Έ­νας α­πό τους ση­μαν­τι­κό­τε­ρους κλά­δους της Με­τα­φυ­σι­κής εί­ναι τα πνευ­μα­τι­στι­κά φαι­νό­με­να…

20

Ο νε­ώ­τε­ρος Πνευ­μα­τι­σμός α­να­πτύ­χθη­κε και ε­ξε­λί­χθη­κε α­πό τα μέ­σα του 19ου αι­ώ­να και με­τέ­πει­τα…

21

Οι εμ­φα­νί­σεις φα­σμά­των ή φαν­τα­σμά­των εί­ναι το γνω­στό­τε­ρο α­πό τα πνευ­μα­τι­στι­κά φαι­νό­με­να, αλ­λά και το πιο πα­ρε­ξη­γη­μέ­νο..

22

 Α­πό την έ­ναρ­ξη των πει­ρα­μα­τι­σμών ε­πά­νω στα πνευ­μα­τι­στι­κά φαι­νό­με­να, έ­γι­νε αν­τι­λη­πτό ό­τι για να εκ­δη­λω­θούν…

23

Τό­τε άρ­χι­σαν να α­να­δει­κνύ­ον­ται τα ά­το­μα που εί­χαν εν­το­νό­τε­ρη την ι­κα­νό­τη­τα να ε­πι­κοι­νω­νούν με τις πνευ­μα­τι­κές ον­τό­τη­τες. Αυ­τοί ή­σαν οι πρω­τό­γο­νοι μά­γοι, δηλ. τα πρώ­τα δι­ά­με­σα.

24

Η τη­λε­πά­θεια εί­ναι έ­να α­πό τα γνω­στά πνευ­μα­τι­στι­κά φαι­νό­με­να… Ε­τυ­μο­λο­γι­κά προ­έρ­χε­ται α­πό το ε­πίρ­ρη­μα «τη­λε» (=μα­κράν) και την λέ­ξη «πά­θος». Ε­πο­μέ­νως ση­μαί­νει την με­τα­βί­βα­ση κά­ποι­ου πά­θους α­πό μα­κρι­νή α­πό­στα­ση…

25

Στα προ­η­γού­με­να κεί­με­νά μας έ­χει γί­νει σα­φής ο δι­α­χω­ρι­σμός των δύ­ο κό­σμων. Ο Ου­ρά­νιος ή Πνευ­μα­τι­κός κό­σμος, και ο Γή­ι­νος ή Υ­λι­κός κό­σμος, συν­δέ­ον­ται με­τα­ξύ τους…

26

Με­τά τον θά­να­το … η ον­τό­τη­τα α­κο­λου­θεί την α­νερ­χό­με­νη λω­ρί­δα της Λε­ω­φό­ρου των ψυ­χών, δι­έρ­χε­ται το Φράγ­μα της Υ­περ­μνή­μης και κα­τα­λή­γει στο Κέν­τρο Δι­ερ­χο­μέ­νων…

27

  Η βασκανία είναι το λεγόμενο «κακό μάτι». Λέγεται έτσι επειδή ο λαός έχει παρατηρήσει ότι οφείλεται σε ακτινοβολίες εκπεμπόμενες από τους οφθαλμούς…

… Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τον φυσικό θάνατο. Δηλαδή ο άνθρωπος «πεθαίνει» στη φυσική ζωή και «ανασταίνεται» στην πνευματική ζωή του ουράνιου κόσμου…

29

Στο προηγούμενο κείμενο διευκρινίσαμε, ότι ο θάνατος είναι μόνον ένα «ξύπνημα» σε μια άλλη κατάσταση, στην κατάσταση της πνευματικής ζωής. Τι γίνεται όμως με τα συναισθήματα, τις γνώσεις και γενικά τις αντιλήψεις που είχε ο άνθρωπος στη γήινη ζωή του;

30

Μια από τις σημαντικότερες αποκαλύψεις που έχουν κάνει οι Ουράνιοι Διδάσκαλοι, είναι ότι υπάρχει μέσα στο Άπειρο ένα Αόρατο Βιβλίο, στο οποίο καταγράφονται όλες οι κινήσεις του δημιουργικού Σύμπαντος. …

Στη θρησκεία ο θάνατος αποκαλείται «κοίμηση», και για κάποιον που πέθανε λέγεται ότι «κοιμήθηκε». Αντίθετα στον πνευματισμό ο θάνατος αποκαλείται «ανάκληση». Δηλαδή, μια ψυχοπνευματική οντότητα …

32

Στην εποχή μας η κοινωνία έχει κατακλυστεί από κάθε είδους μάγους, μάντεις και προφήτες, … Πρόκειται για ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα, το οποίο είναι γνωστό σε όλους, αλλά δεν είναι γνωστή η μεταφυσική του διάσταση.

33

Η μαγεία υφίσταται από την πρωτόγονη εποχή της ανθρωπότητος. …. Υπήρχε επίσης και σε όλους τους λαούς, καθ’ όλη τη διάρκεια της Ιστορίας. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα διαχρονικό φαινόμενο, ….

Σε προηγούμενα κείμενα αναφερθήκαμε στις διάφορες πλευρές του θανάτου και φαίνεται πως προκάλεσαν αρκετό ενδιαφέρον. Ο άνθρωπος όμως πρέπει να ενδιαφέρεται περισσότερο στο να καταλάβει τον σκοπό της ζωής, διότι τώρα στη ζωή βρίσκεται …

35

Η λέξη «άγχος» έχει γίνει του συρμού. Υπάρχουν, όμως, δύο διαφορετικές κατηγορίες άγχους, δηλ. το πνευματικό και το ψυχικό άγχος.

Το πνευματικό άγχος στον άνθρωπο προέρχεται από την συσκότιση του πνεύματός του,  …

36

Με την τεράστια ανάπτυξη της τεχνολογίας των ηλεκτρονικών υπολογιστών και γενικά των συστημάτων επεξεργασίας δεδομένων, χρησιμοποιείται και ο όρος «τεχνητή νοημοσύνη» για να δηλώσει τις εξελιγμένες δυνατότητες των υπολογιστών. Κατά την γνώμη μας όμως, …

Η μεταφυσική ανάλυση ενός κοινωνικού θέματος ίσως να αποτελεί κάτι το καινούριο για μερικούς αναγνώστες ή ακροατές.  …  Σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητος υπάρχουν δύο φύλα, το αρσενικό και το θηλυκό. Σήμερα όμως….

38

Ο Αριστοτέλης είπε, ότι υπάρχουν λαοί που ζουν χωρίς νόμους, χωρίς αρχηγούς, χωρίς τείχη στις πόλεις τους, αλλά δεν υπάρχουν λαοί χωρίς θρησκεία. Άρα, η θρησκεία αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο, διότι ανταποκρίνεται στη βαθύτερη πίστη του ανθρώπου στην ύπαρξη των αοράτων πνευματικών δυνάμεων.

39

Η μεταφυσική γνώση αναφέρεται προφανώς στα πράγματα του μεταφυσικού κόσμου. Και το βασικό ερώτημα είναι, εάν ο κόσμος αυτός είναι υπαρκτός και πραγματικός, ή φανταστικός και ανύπαρκτος.

Με τις αισθήσεις αντιλαμβανόμαστε μόνον τα πράγματα του υλικού κόσμου. 

40

Στο ερώτημα αυτό έχουμε ήδη απαντήσει σε προηγούμενα κείμενά μας, αλλά θα επαναλάβουμε κάποια πράγματα, συμπληρώνοντας μερικές άλλες πλευρές του θέματος.

Ο κάθε άνθρωπος κουβαλάει μέσα του (δηλαδή στο υποσυνείδητο) όλα τα βάρη …

41

Τα γνωμικά «γνώθι σαυτόν» και «μηδέν άγαν» ήσαν γραμμένα με χρυσά γράμματα  στην είσοδο του ναού του Απόλλωνος στους Δελφούς. Το γεγονός αυτό φανερώνει τη μεγάλη σημασία που απέδιδαν οι αρχαίοι Έλληνες στο νόημά τους.

Το «γνώθι σαυτόν» σημαίνει …

42

Τα όνειρα ασκούσαν ανέκαθεν μια κρυφή γοητεία στους ερευνητές των μεταφυσικών φαινομένων, διότι αποτελούν ενδείξεις για την ύπαρξη ενός αγνώστου κόσμου. Ανήκουν επίσης στα πιο ενδιαφέροντα θέματα της επιστημονικής Ψυχολογίας, λόγω του μυστηριώδους  …

43

Σε προηγούμενο κείμενο (αρ. 37 Ο διαχωρισμός των δύο φύλων) αναφερθήκαμε στις ουσιαστικές διαφορές μεταξύ των δυο φύλων, οι οποίες οφείλονται στις διαφορετικές ψυχοπνευματικές οντότητες (τις ψυχές) που ενσαρκώνουν. Παρομοιάσαμε δε τα δυο φύλα με τους πόλους μιας ηλεκτρικής στήλης. Δηλαδή, ο άντρας είναι ο θετικός πόλος και η γυναίκα ο αρνητικός πόλος.

44

Στο προηγούμενο κείμενο (αρ. 43: Οι σχέσεις των δύο φύλων) αναφερθήκαμε στον κανόνα της αντίθεσης μεταξύ των δύο φύλων. Τώρα θα αναφερθούμε στον κανόνα της σύνθεσης.

Για το θέμα αυτό υπάρχει η ευαγγελική φράση «ους ο Θεός συνέζευξεν άνθρωπος μη χωριζέτω» (Ματθ. 19, 6). Η φράση αυτή δεν έχει σχέση με …

45

Το ερώτημα εάν υπάρχει ή όχι Θεός απασχολεί σχεδόν όλους τους ανθρώπους. Εδώ θα το εξετάσουμε από την πλευρά της λογικής, μέσα από τη σύγκριση με γνωστές καταστάσεις.

Το πιο γνωστό παράδειγμα είναι ένα μηχάνημα ή ένας ζωγραφικός πίνακας. Η συναρμολόγηση των εξαρτημάτων …

46

Ο υλικός κόσμος, στον οποίο ζούμε, είναι ένα σχολείο. Ή μάλλον, είναι η πρώτη τάξη (ο Σταθμός Α) από τη συνολική εκπαίδευση των ψυχοπνευματικών οντοτήτων, διότι οι επόμενες τάξεις βρίσκονται στον Πνευματικό κόσμο. Εκεί συνεχίζεται η εκπαίδευση …

47

Ο Πνευματικός ή Ουράνιος Κόσμος αποκαλείται «Λευκή Πολιτεία» ή «Ουράνιο Βασίλειο». Είναι η συνέχεια του Υλικού Κόσμου και περιλαμβάνει τόσο τις ψυχές των ανθρώπων, όσο και άπειρα άλλα άγνωστα όντα σε ολόκληρο το Σύμπαν. Στο κείμενο αυτό ….

48

            Έχουμε τονίσει ότι η συνείδηση είναι ο σημαντικότερος παράγων για τη σωστή πορεία του ανθρώπου. Ο άλλος παράγων που υπονομεύει και παρεμποδίζει την πορεία του ανθρώπου, είναι ο εγωισμός. Ο όρος εγωισμός σχηματίζεται ….

49

Η έννοια της μετενσάρκωσης έχει αρχίσει να διαδίδεται στον κόσμο κατά τη νεώτερη εποχή. Βέβαια, η έννοια αυτή υπήρχε στις αρχαίες ανατολικές θρησκείες, καθώς και στις θεωρίες των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, αλλά σταδιακά στον δυτικό πολιτισμό περιέπεσε…. 

50

            Ένα από επιχειρήματα που προβάλλονται συχνά από τους αρνητές της μετενσάρκωσης, είναι ότι δεν θυμόμαστε τις προηγούμενες ζωές μας. Πιστεύουν,  ότι εάν υπήρχε η μνήμη των παλαιών σφαλμάτων ή αμαρτημάτων, τότε ο άνθρωπος θα μπορούσε …

51

"Παν μέτρον άριστον"

      Το αρχαίο ελληνικό απόφθεγμα «παν μέτρον άριστον» είναι ο χρυσός κανόνας της ζωής. Αναφέρεται σε όλες τις πράξεις, τις επιδιώξεις, τις ενέργειες, ακόμα και τις σκέψεις των ανθρώπων.

      Τι είναι όμως το μέτρο; Είναι η μέση οδός ανάμεσα στην έλλειψη και την υπερβολή. Και θα εξηγήσουμε τι σημαίνει αυτό. …

52

Ό­λη η ζω­ή των αν­θρώ­πων εί­ναι μια σει­ρά α­πό δι­α­δο­χι­κές δο­κι­μα­σί­ες, τις ο­ποί­ες ο­φεί­λει να αν­τι­με­τω­πί­ζει με σθέ­νος και α­πο­φα­σι­στι­κό­τη­τα. Ε­δώ θα ε­ξε­τά­σου­με ει­δι­κά τις δο­κι­μα­σί­ες της ε­ξου­σί­ας και του πλού­του.

Κα­τ’ αρ­χάς, δι­ευ­κρι­νί­ζου­με ό­τι τα γεγονότα της ζωής α­πο­κα­λούν­ται «δο­κι­μα­σί­ες» ε­πει­δή …

53

Με τη λέ­ξη «ε­ξω­γή­ι­νοι» εν­νο­ούνται όν­τα που έ­χουν λο­γι­κή, σκέ­ψη και αν­τί­λη­ψη, έ­στω και αν εί­ναι λί­γο ή πο­λύ δι­α­φο­ρε­τι­κά α­πό τους αν­θρώ­πους στην εμ­φά­νι­σή τους. Το ε­ρώ­τη­μα λοι­πόν εί­ναι, ε­άν υ­πάρ­χουν τέ­τοι­α όν­τα μέ­σα στο σύμ­παν.

Κα­τ’ αρ­χάς πρέ­πει να λά­βου­με υ­πό­ψη, ό­τι το σύμ­παν εί­ναι ά­πει­ρο. Υ­πάρ­χουν…

54

Ο άνθρωπος βλέπει γύρω του ότι όλα τα ζωντανά όντα κάποτε πεθαίνουν. Ταυτόχρονα, όμως, έχει και την υποσυνείδητη εντύπωση ή μάλλον την διαίσθηση, ότι είναι αθάνατος. Έτσι από την μία πλευρά βλέπει την πραγματικότητα του θανάτου, και από την άλλη έχει στο υποσυνείδητό του την έννοια της αθανασίας. Αυτή η αντίφαση …

55

Στο σημερινό κείμενο θα αναπτύξουμε με συντομία 4 βασικούς κανόνες της ζωής μας, οι οποίοι είναι απλοί, αλλά έχουν και μια μεταφυσική διάσταση, την οποία μπορεί να διαισθανθεί όποιος τους εφαρμόσει συνολικά. 

1) Η σωστή διαχείριση του χρόνου

Ο χρόνος της γήινης ζωής μας είναι ορισμένος, διότι κάποτε φθάνει… 

56

Το θέμα σχετικά με τις προφητείες και τους προφήτες είναι λίγο δύσκολο στην κατανόησή του, αλλά το θεωρούμε απαραίτητο, διότι στην εποχή μας παρουσιάζει μεγάλη έξαρση η προφητειολογία. Θα επιχειρήσουμε, λοιπόν, μια στοιχειώδη εξέταση των προφητειών.

Κατ’ αρχάς πρέπει να εξηγήσουμε τι σημαίνει προφητεία.

57

Στη σύγχρονη εποχή επικρατεί μια πρωτοφανής σύγχυση σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζει κανένας πού βρίσκεται η αλήθεια.

Η κατάσταση αυτή οφείλεται σε δύο κύριους παράγοντες: Πρώτον, ….

58

      Ο Σταυρός είναι το ιερό χριστιανικό σύμβολο. Εμφανίζεται όμως από τις πανάρχαιες εποχές σε όλους τους λαούς της Γης. Υπάρχουν πολλά αρχαιολογικά ευρήματα που σχετίζονται άμεσα με τον Σταυρό. Ακόμη και μερικά μεγάλα τοτέμ πρωτόγονων λαών έχουν το σχήμα Σταυρού.

      Οι πιο γνωστές μορφές αυτού του συμβόλου είναι: ο Ισοσκελής …

59

Τα θαύματα στο Ασκληπιείο της Επιδαύρου

Τα Ασκληπιεία ήσαν τα νοσοκομεία της Αρχαίας Ελλάδος. Έλαβαν το όνομά τους από τον θεό της Ιατρικής, τον Ασκληπιό, ο οποίος εθεωρείτο υιός του Απόλλωνος.

Όλες οι πόλεις στην Αρχαία Ελλάδα είχαν και τα Ασκληπιεία τους. Τα σημαντικότερα από αυτά ήσαν της Τρίκκης στη Θεσσαλία, της Επιδαύρου και της Κω. 

60

Η φωτεινή και η σκοτεινή λογική

Από εγκυκλοπαιδικής πλευράς, Λογική είναι η επιστήμη που εξετάζει τους νόμους και τους κανόνες βάσει των οποίων ο άνθρωπος σκέπτεται σωστά και μεθοδικά.

Ο ορισμός αυτός θεωρητικά είναι σωστός, αλλά δεν εφαρμόζεται στην πράξη. Όλοι οι άνθρωποι πιστεύουν ότι σκέπτονται ……

58

      Ο Σταυρός είναι το ιερό χριστιανικό σύμβολο. Εμφανίζεται όμως από τις πανάρχαιες εποχές σε όλους τους λαούς της Γης. Υπάρχουν πολλά αρχαιολογικά ευρήματα που σχετίζονται άμεσα με τον Σταυρό. Ακόμη και μερικά μεγάλα τοτέμ πρωτόγονων λαών έχουν το σχήμα Σταυρού.

      Οι πιο γνωστές μορφές αυτού του συμβόλου είναι: ο Ισοσκελής …

62

Πως δημιουργούνται οι ασθένειες

Τα Ασκληπιεία ήσαν τα νοσοκομεία της Αρχαίας Ελλάδος. Έλαβαν το όνομά τους από τον θεό της Ιατρικής, τον Ασκληπιό, ο οποίος εθεωρείτο υιός του Απόλλωνος.

Όλες οι πόλεις στην Αρχαία Ελλάδα είχαν και τα Ασκληπιεία τους. Τα σημαντικότερα από αυτά ήσαν της Τρίκκης στη Θεσσαλία, της Επιδαύρου και της Κω. 

60

Η φωτεινή και η σκοτεινή λογική

Από εγκυκλοπαιδικής πλευράς, Λογική είναι η επιστήμη που εξετάζει τους νόμους και τους κανόνες βάσει των οποίων ο άνθρωπος σκέπτεται σωστά και μεθοδικά.

Ο ορισμός αυτός θεωρητικά είναι σωστός, αλλά δεν εφαρμόζεται στην πράξη. Όλοι οι άνθρωποι πιστεύουν ότι σκέπτονται ……

61

    Η έννοια της αμαρτίας συνίσταται στην παράβαση των ηθικών εντολών. Και επειδή δεν έχουμε ολοκληρωμένη γνώση των εντολών αυτών, ή αδιαφορούμε για την εφαρμογή τους, πολλές φορές οι ενέργειες, ή ακόμα και οι σκέψεις και τα αισθήματά μας, είναι αντίθετα προς την ορθότητα, οπότε υποπίπτουμε σε σφάλματα ή αμαρτήματα….

62

Πως δημιουργούνται οι ασθένειες